Point Blank 1967 John Boorman
Lee Marvin, Angie Dickinson, Keenan Wynn
A boca de canó és un thriller situat a la frontera cronològica d'un gènere que, al Hollywood de mitjans dels anys 60, es debatia entre les arrels literàries reflectides a través d'un cert classicisme i la desmitificació que tots els gèneres cinematogràfics -sense excepció- van patir amb la nova fornada de realitzadors.
Aparentement, el film es manté fidel a la tradiciò dels clàssics, essencialment gràcies al retrat que fa d'un personatge desarrelat, un ex-presidiari a la recerca de la seva venjança individual, i també al desenvolupament d'una trama argumental complexa que serveix per situar els personatges en una sèrie de situacions tipificades, com ara la intriga, la violència, l'odi o la traïció.
El realitzador de films com Deliverance o Tardor va explicitar l'interés que sentia per l'estructura del viatge -tant des d'un punt de vista físic com interior- a la recerca del mite: és quan dirigeix Excalibur quan li posa noms i cognoms a aquest mite, identificat amb la llegenda del Grial.
Retrospectivament, resulta lícit preguntar-se si, darrera la teranyina argumental d'A boca de canó, amb un personatge traït per la seva dona amb un amic -com Artur en relació a Ginebra i Lancelot- i obsessionat per la recuperació d'un botí de diners -el Grial-, no es troben ja les primeres petjades d'aquesta recerca amb connotacions mitològiques.
Aparentement, el film es manté fidel a la tradiciò dels clàssics, essencialment gràcies al retrat que fa d'un personatge desarrelat, un ex-presidiari a la recerca de la seva venjança individual, i també al desenvolupament d'una trama argumental complexa que serveix per situar els personatges en una sèrie de situacions tipificades, com ara la intriga, la violència, l'odi o la traïció.
El realitzador de films com Deliverance o Tardor va explicitar l'interés que sentia per l'estructura del viatge -tant des d'un punt de vista físic com interior- a la recerca del mite: és quan dirigeix Excalibur quan li posa noms i cognoms a aquest mite, identificat amb la llegenda del Grial.
Retrospectivament, resulta lícit preguntar-se si, darrera la teranyina argumental d'A boca de canó, amb un personatge traït per la seva dona amb un amic -com Artur en relació a Ginebra i Lancelot- i obsessionat per la recuperació d'un botí de diners -el Grial-, no es troben ja les primeres petjades d'aquesta recerca amb connotacions mitològiques.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada