(Criteris de cinema és un bloc del grup Panorames de cinema)

Amor a boca de canó

True Romance 1993 Tony Scott
Christian Slater, Patricia Arquette, Dennis Hopper, Val Kilmer

Considerat per la major part de la critica mundial la gran promesa d'un cinema nord-americá que necessita nous enfants terribles, Quentin Tarantino no va deixar de rebre ofertes de feines des de l'estrena de la seva aclamada opera prima, Reservoir Dogs.

Amor a boca de canó es pot descriure principalment com una pel·lícula de persecucions, violenta i romàntica a parts iguals a propòsit d'una maleta plena de droga que cau per atzar en mans d'una parella que es coneix, s'enamora i es casa en quatre sintètiques seqüències inicials, i que decideix fer el seu particular negoci amb la droga, i fugir, a la vegada, de la llei i dels traficants que volen recuperar-la.

Allò més fascinant d'aquest guió és la facilitat de Tarantino per dosificar magníficament la tensió interna de cada seqüència (l'impactant interrogatori a Dennis Hopper n'és un perfect exemple), però també per introduir-hi girs imprevistos que desplacen les expectatives i obliguen a una constant mobilitat de la història.

Resulta curiós comprovar d'aquesta manera con un cúmul de situacions tan inversemblants com les plantejades en aquest film arriben a fer-se creïbles gràcies a la lògica interna del relat o, en altres paraules, a la intel·ligent disposició de cada peça.

Certament, Tony Scott no era el realitzador indicat per convertir aquest material en una obra mestra; li va faltar talent i li va sobrar esteticisme. En ocasions, els tocs publicitaris s'imposen sobre l'alè romàntic del relat i el banalitzen. D'altres vegades, l'exhibició de la sang arriba a extrems ridículs, com en la seqüència de l'apallissament de la protagonista en un motel.

Tot plegat contribueix a fer d'aquest film un producte comercial de bona factura i fàcil visió, que ve a recordar-nos com també de vegades un bon guió, si bé mai no és suficient per crear tot sol una gran pel·lícula, si que pot aconseguir, com a mínim, que un realitzador mediocre se superi i arribi a oferir al públic una obra acceptable.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada