(Criteris de cinema és un bloc del grup Panorames de cinema)

Els amants de Maria

Maria's Lovers 1984 Andrei Konchalovsky
Nastassja Kinski, Robert Mitchum, John Savage, Keith Casradine
El cineasta soviètic Andrei Konchalovsky va prendre una opció artística i vital molt diferent a la del seu germà Mikhalkov quan va decidir buscar capital nord-americà per finançar les seves produccions. Així, mentre Mikhalkov és queda a l'Unió Soviètica per rellançar la cinematografia del país i mantenir la fidelitat a les arrels -Ulls negres: Urga- Andrei travessa les fronteres i s'en va a treballar al país del dòlar.

Els amants de Maria és la primera col·laboració entre el soviètic i Hollywood, un avanç dels efectes de la perestroika, per bè que produïda a l'URSS, i compta amb un repartiment prou interessant per explicar una història en què la incertesa sentimental és la tònica al llarg del metratge.

Nastassja Kinski és Maria, una atractiva noia de poble a qui desitgen tres pretendents. Un d'ells és Ivan, que torna d'una guerra en la que ha estat, en gran part, empressonat en un camp de concentració japonès.

Tot i que la neurosi bèl·lica no mereix importància en el guió, si que s'assenyalen els punts que li han de permetre ancorar de nou en la seva vila natal: el seu pare, la seva mare i la seva noia.

Maria, però, té un nou company, Al, un jove oficial de l'exèrcit a qui no li ha estat necessari anar al front. L'enfrontament entre els dos homes es fa inevitable -un ha anat a la guerra i l'altre no i, a més, li pren la companya- i s'embolica amb l'aparició d'un espavilat rodamón amb guitarra.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada